English
Eurasian Journal of Educational Research
Print ISSN: 1302-597X & e-ISSN: 2528-8911
EJER |

Ana Sayfa > > Tugba DUZENLI, Serap YILMAZ, Elif Merve ALPAK

Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Maket Yapımının Tasarım ve Öğrenmeye Etkileri

10.14689/ejer.2017.70.7
  Yazar : Tugba DUZENLI, Serap YILMAZ, Elif Merve ALPAK
  Bu özet 324 kere okundu..


Başlık :
Tugba DUZENLI, Serap YILMAZ, Elif Merve ALPAK

Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Maket Yapımının Tasarım ve Öğrenmeye Etkileri

10.14689/ejer.2017.70.7

Konu :

Duzenli, T., Yilmaz, S., & Alpak, E. M. (2017). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Maket Yapımının Tasarım ve Öğrenmeye Etkileri. Eurasian Journal of Educational Research, 70, 121-134, DOI: http://dx.doi.org/10.14689/ejer.2017.70.7

Problem Durumu: Peyzaj mimarlığı, mimarlık, iç mimarlık vb. tasarım disiplinlerinin eğitiminde kullanılan modelleme metotlarından biri maket yapımıdır. Öğrencilerin hayal ettikleri ve tasarladıkları ürünlerin gerçeğe uygun olup olamadığını görebilmeleri için maket yapımı önemli bir araçtır. Öğrencinin yapması gereken ilk adım, zihninde oluşan fikirleri; kağıt, kalem veya maket gibi somut araçlar kullanarak görselleştirmektir. Gerçeği yansıtması açısından maket bu açıdan oldukça etkili ve faydalıdır. Bu açıdan bakıldığında maket; zihindeki soyut düşünce ile gerçek arasındaki ilişkiyi kuran bir anlatım tekniğidir ve gerçek somut bir ürün olarak ortaya çıkar. Maket aracılığıyla tasarımda anlatılmak istenen tüm detaylar somut ve gerçekçi olarak ifade edilebilir. Perspektif çizimler tek ya da birkaç bakış açısı sunarken, makete her açıdan bakılabilir, etrafında hareket edilerek her açısı değerlendirilebilir. Bu nedenle maket anlatım tekniğinin; tasarım ve öğrenme üzerindeki etkisini anlayabilmek için bu çalışmada maket olgusu araştırılarak, maket yapımı ve kullanımının öğrenime pozitif etkilerine vurgu yapılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık-gerçeklik, eğitim modeli, donatı tasarımı, öğrenme.

« Geri Dön